Zlatá Baňa - Oblík - Hanušovce nad Topľou: 13. október 2013 (18 km, peši)

13. 10. 2013

Zlatá Baňa – Oblík – Petrovce – Hanušovce

Ráno na SAD nastupujeme piati členovia  ZVL smer Zl. Baňa 8:00 hod. na Solivare pristúpia ešte siedmi. Na Zl. Bani je nás tucet z toho desiati ZVL. Vedúci tejto akcie (určený na schôdzke u predsedov) poveruje predsedu /hovorcu/ o oboznámení trate.  Po príhovore za mierneho mrholenia modrou značkou stúpame k Červenej mláke, kde po hodine stretávame dohodnutého predsedu turistov z Hanušoviec, ktorý nás po zelenej značke po 20 min. pod Čiernou horou privádza k lesníckej chate, ktorú dostali do užívania. Tu sme všetci po prvýkrát. Po  prehliadke chaty a po opekačke, pokračujeme smer chata pod Oblíkom. Kráčame dole a asi po 1 km sme na asfalte smer Petrovce, resp. Zlatá Studňa. Po chvíľke odbočujeme vpravo žltou značkou Makadamovou cestou pod Oblík k chate. Tu po krátkom oddychu nás čaká najťažšia časť výstupu na Oblík. Už sme tam niektorý boli, takže nám nerobí problém aj bez značenia po andezitových skalách prekľučkovať na vrchol Oblíka 925 m. n. m. Tu už sedí Fero na vrchole brala. Deň je prevažne s malou viditeľnosťou. Po krátkom občerstvení , príhovore Fera, Jara o histórii a význame Oblíka schádza Fero z brala za pomoci konárov a tenkého kmeňa, určuje smer zostupu. Deviati zostupujeme, Jaro sa rozhodol isť svojou cestou s Kaťou a priateľom. (Urobili si svoju tradičnú hadprácu, ktorá sa stáva v poslednom čase pravidlom)šťastlivo bez úrazu schádzame z Oblíka späť na žltú značku a asfaltom smer Petrovce. Naskytujú sa nám krásne pohľady na októbrovú paletu farieb zmiešaného lesa. Niektorý si nazberali do sieťok podpňovky. V Petrovciach už je únavná chôdza po asfalte Fero tu stretá priateľa p. Hadvabného. Stopom sa piati zvezú do Hanušoviec pod viadukt do reštaurácie U Hricka. 17:05 vlakom z Hanušoviec sa vraciame deviati domov do Prešova a traja autobusom, kde ukončíme pekný vyfarbený, jesenný deň na 27 nástupišti pri pive v družnej nálade.