Nemcovce – kameňolom - Kapušany: 8. december 2013 (peši 10 km)

8. 12. 2013

8.12.2013 Nemcovce – Kameňolom – Kapušany (12km)

Na podnet predsedu, ktorý to mal na mysli a od leta ma „piovil“ som sa po košickom  polmaratóne v polovici októbra za pekného dňa babieho leta na bicykli prešiel a určil trať túry cez kameňolom, cez polia poza les obce Zimná studňa. Bol krásny slnečný deň 20°C a paleta farieb lesa, krovín bola úchvatná.

Na Mikuláša v bolo veterno s metelicou a média strašili. V sobotu k večeru nasnežilo tak 5 cm prachového snehu.  8.12 v nedeľu sa prebúdzame do nádherného slnečného, bezveterného dňa. Na autobusovej stanici sa stretávame 10-ti členovia  a o 9:00 autobusom  odchádzame do Nemcoviec. Po krátkom príhovore Fera  Bednára o histórií obce sa ako vedúci túry ujímam vedenia trasy. Ideme okolo domu smútku,  pozdĺž železničnej trate,  po starej ceste. Po  1,5 km prichádzame do pieskovcového kameňolomu, ktorý je ešte z časti funkčný. Dostali sme povolenie k vstupu od starostu Nemcoviec. V hornej časti sa fotíme a Jaro nás upozorňuje na hniezdiská  včelárikov.  Pokračujeme cez polia, po iskrivom, vŕzgajúcom prašane. Na vymrznutých šípkach si niektorí dopĺňajú vitamíny. Kocháme sa  okolitými panoramatickými  výhľadmi.  Najprv na  Slanské pohorie, kde sme v podhorí videli  obce Šarišská Poruba, Okružná, Trnkov, Severná, Lada a Kapušany. Stúpame poza usadlosť Zimná studňa, krajom lesa, poľami z časti po hlbokej  orbe  po slnečnici. Na horizonte sa nám otvára pohľad na Chmeľovskú stranu počnúc dedinami Podhrabina, Chmeľov, Čelovce, Pušovce, Proč, Šarišská trstená, Chmeľovec a Podhorany. Na najvzdialenejšej časti okruhu pri  Šarišskej  Trstenej  sa nám ukážu v plnej kráse aj Vysoké  Tatry. O 11:30 sme si dali  bufet, do ktorého každý čímsi prispel (Jano domácou klobásou,  Miro hriatym vínom,, Tono „bowle“ -  višne v rume). Fero skonštatoval, že je nám lepšie ako večer na korze pri medovine. Za zvonenia z okolitých obcí sa pohýname a svižným krokom s Mirom a Paľom (chrty dňa) sa uberáme do Kapušian. Prechádzame popri chatovej osade po asfaltovej ceste. Z Podhoran cez oblasť zvanú Rovienky,  na ktorej je vysielač. Miro sa od nás oddeľuje, keďže v Kapušanoch ho čaká manželka s deťmi.  Chcú  pokračovať cez hrad, domov do Tulčíka. Cez  novú rómsku osadu v Kapušanoch  dobiehame na vlak o 13:30.  Na železničnej stanici v Prešove sa rozlúčime s Paľom a ostatní odchádzame na Šváby do Gréka. Tu pri pive v družnej debate a  prekáračkách je veselo. Deň nám vyšiel pohodovo v nádhernom počasí.