Hrad Šebeš – baňa na rumelku – chata Havaj: 24. november 2013 (14 km)

21. 11. 2013

Na tejto akcii sme sa stretli piati členovia a štyria sympatizanti nášho oddielu. V Podhradíku nás privítal pán Stanek - starosta obce a pán Vysoký - poslanec obce. Po družnom privítaní a oboznámeni sa so súčasnou situáciou v obci sme sa vybrali na túru. Prvá zastávka bola na hrade Šebeš, kde sme si prezreli nápis od Ľ. Čecha a priblížili sme si históriu hradu a tohto nápisu. Pokračovali sme okolo potoka Šebastovka, zastavili sme sa pri rybníčku, kde sme obdivovali "rybárov", ktorí ťahali jedného pstruha za druhým... Pri horárni sme vkročili do lesa. Po krátkom stúpaní sme prešli okolo chaty na lúke. Z lúky sme opäť vošli do lesa, kde sme zakrátko obdivovali jamu po ťažbe rumelky. Na hrebení pri štôlni na rumelku sme si ozrejmili históriu ťažby rumelky pri Červenici nakoľko správy z tejto oblasti pri Podhradíku sú minimálne. Robíme foto pred štôlňou a pokračujeme do riečiska Šebastovíka kde obdivujeme mierný zárez do skál. Pri hrádzach, ktoré v minulosti slúžili na odber vody pre šalgovický závod chovu kurčiat a sliepok. Pokračujeme ešte kúsok po riečisku a keďže začalo husto pršať, tak si skracujeme cestu prudkým výstupom na cestu po ktorej kráčame k chate Havaj. Tu si robím desiatu. Stále prší. Cestu - skratku do Teriakoviec som nenašiel a tak sa vraciame späť do Podhradíka. Po ceste postupujeme dole  dedinou. Pokračujeme cestou po ktorej sa v minulosti bežala šebešská sedemnástka. Krátko sa zastavíme pri rybníku. Za krátku chvíľu sme už v Teriakovciach, kde nás na pohostenie pozýva Miro. Pozvanie som prijal len ja a Jozef. Ostatní sa rozhodlí ísť ďalej do Prešova. Dúfam, že nazablúdili. U Mira bolo fajn. Najlepšie boli koláče od pani domácej. Mali ich pripravené najmenej pre 10 ľudí takže sme sa mali dobre. Pozreli sme si Mirové fotky, ktoré urobil na tohtoročných našich akciách. Na moje požiadanie nám ukázal aj fotky z Východnej Vysokej a Vysokej vo Vysokých Tatrách. Mal veľmi pekné zábery. Na zaver sme si pozreli video zo seriálu Podzemní Čechy - Zlatá hurúčka v Čechách, kde sme si ozrejmili ťažbu nerastov v stredoveku. O 15-tej hodine odchádzame do Prešova. Ideme už skoro po tme. Šťastlivo prichádzame na Sekčov a zastavujeme sa u Fera, ktorý dnes pre bolesti chrbta nemohol prísť. Podali sme krátku informáciu o dnešnej akcii a odišli sme domov.